BÖREKLER,

HAŞHAŞLI VE MERCİMEKLİ BÖREK

Şubat 10, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                     Haşhaşlı ve yeşil mercimekli börek için,
 
                      Malzemeler ;
  •     4 adet yufka
  •    1,5 su bardağı yeşil mercimek
  •    1    "       "      haşhaş ezmesi
  •    1     "      "     ince çekilmiş ceviz
  •    1     "      "     sıvıyağ
  •     tuz
  •     kimyon
  •     karabiber
  •    1 adet kuru soğan
                          Hazırlanışı ;
  •   Yeşil mercimeği haşladım.
  •   Sıvıyağda, ince doğranmış soğanları, kavurdum.
  •   Suyunu süzdüğüm mercimekleri ilave ettim.
  •   Tuz, karabiber ve kimyonu ilave ettim.
  •   Haşhaş ezmesini, cevizi ve sıvıyağı karıştırdım.
  •   Yufkayı serdim.Üzerine haşhaşlı karışımı sürdüm.
  •   2. yufkayı üzerini kaplayacak şekilde yaydım.
  •   Haşlanmış ve soğanla kavrulmuş mercimeği yaydım.
  •   Yufkanın bir ucundan başlıyarak, geniş bir rulo şeklinde sardım.
  •   10 cm lik parçalar halinde kestim.
  •   Tepsiye, yan yana dizdim.Çırpılmış yumurtayı sürdüm.Susam serptim.
  •   180 derecede fırında pişirdim.





                                                                 Afiyet  Olsun : )

0 yorum: