NEW,

PORTAKALLI ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ

Ocak 05, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                            Kış mevsimindeyiz, kış sebzelerine devam, :)Maydanoz ailesinden kokulu bir bitki kereviz.Genellikle yapraklarını  ve kökünü  tüketiyoruz.Metobolizma için yaralı bir sebze.Sinirleri kuvvetlendirici etkisi var.Yapraklarını da salatada  kullanabirsiniz.Tohumları ilaç yapımında ve çay olarak kullanılır.Körpe yaprakları kurutulup öğütülerek, yemeklere çeşni vermesi için kullanılır.Tohumları öğütülerek, tuzla karıştırarak, sofra tuzu olarak kullanılır.Kanı temizleyen, sindirimi kolay, bedeni güçlendiren bir sebze kereviz.Bu kadar bilgi yeter diyelim.  Bu yararlı sebzeyi bugün zeytinyağlı olarak pişirdim.İşte tarifi;
                           Malzemeler ;
  •   2 adet iri kereviz
  •   2 adet havuç
  •   1   "    portakal suyu
  •   1  çay bardağından biraz eksik zeytinyağı
  •   1 tatlı kaşığı un
  •    tuz
  •   1 limon suyu ( yarısı pişerken, diğer yarısıda beklettiğimiz suya ilave edilecek. )
                              Hazırlanışı ;
  •   Kerevizlerin kabuklarını soydum.
  •   Limon su ilave edilmiş suyun içine bıraktım.
  •   Havuçların kabuklarını soydum, kerevizlerin ortasından geçirdim ve enlemesine bir kaç dilim halinde kestim.
  •  Tencereye dizdim.
  •  Zeytinyağ, portakal suyu, limon suyu un ve tuz ile hazırladığım karışımı üzerine gezdirdim.
  •  Kısık ateşte pişirdim.
  •  Soğuk servis yaptım.




                    
                                                            Afiyet  Olsun : )

0 yorum: