ÇORBALAR,

YÜKSÜK ÇORBASI

Ocak 07, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                        Dışarıda lapa lapa kar yağıyor.Sıcak bir çorbaya kimse hayır demez.:)Yüksük çorbası için,
                        Malzemeler ;
                                          Hamuru için,  1 yumurta
                                                               1,5  bardak civarında un
                                                               1 çay bardağı su
                                                               1    "   kaşığı tuz
                                         Köfte için,      150 gr. dana kıyma
                                                               tuz ve karabiber
                                                               haşlanmış  nohut
                                                               2 yemek kaşığı tereyağ
                                                               1,5 yemek kaşığı salça
                                                               köfteleri kızartmak için, 2 kaşık sıvıyağ
                                                               tuz
                                                               1/2 limon suyu
                             Hazırlanışı ;
                                              Hamuru, un, tuz ve su ile yoğurdum.Oklava ile açtım.Elma çekirdeği oyacağı ile küçük yuvarlaklar kestim.( Bu işlem terzi yüzüğü  ile yapıldığı için çorba bu ismi almış. )Kıymayı tuz ve karabiber ile yoğurdum.Küçük, yuvarlak  köfteler yaptım ve hafif unladım.Tavada sıvıyağda kızarttım.Tencereye tereyağı  ve salçayı üzerinede sıcak suyu  ( et suyu da olabilir ) ilave ettim.Kaynamakta olan suya önce hamurları ilave ettim.Köfteleri, nohutu, limon suyunu ve tuzu ilave ederek  çorbamı pişirdim.
                                           








                                                   Afiyet   Olsun : )

0 yorum: