ANAYEMEKLER,

TAVUKLU BRÜKSEL LAHANASI

Ocak 18, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                         Brüksel lahanası,  sebze olarak çok da aradığım bir sebze değil. Kendisine ancak  " hadi değişik bir şey olsun  " dedeiğim zamanlar başvuruyorum. Ancak vereceğim tarif, oldukça lezzetli olmuştu.Sizlerle de paylaşıyorum.Bu tarifi yazmadan," brüksel lahanası  nedir?"  diye araştırırken ilginç bir sebze olduğunu gördüm.http://hobibahcemiz.net/viewtopic.php?f=57&t=8776 Buradan  tarladaki halini de görebilirsiniz.




                        Tavuklu brüksel lahanası için,
                     Malzemeler;
                                       400 gr. brüksel lahanası
                                       1 adet tavuk göğsü
                                       1   "   havuç
                                       2  -3 adet sarımsak
                                       1 çay bardağı zeytinyağ
                                        tuz
                                       üzerine serpmek için kekik
                    Hazırlanışı ;
                                       Brüksel lahanasının, en dış yapraklarını ve lekeli kısımları kesip, sirkeli suya bıraktım.Tavukları, küçük parçalar halinde kestim.Tencereye zeytinyağını ve sarımsakları ilave ettim Tavukları ve tuzu ilave edip soteledim.Tavukların üzerine 2 'ye bölünmüş brüksel lahanasını ve ince doğranmış havuçları ilave ettim.Ocağımı kısarak 15 dakika, ağzı kapalı pişirdim.Çok kısık ateşte hiç su ilave etmeden pişirmek lezzet açısından önemli.Ama 1 veya 2 kaşık sıcak su ilave edebilirsiniz.Pişirip servis tabağına aldığımda üzerine kekik serperek servis yaptım.
                                       Afiyet Olsun :)


     

0 yorum: