NEW,

KESTANELİ PİLAV

Ocak 05, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                       Yılbaşı sofrası için tarifi  yayınlamak istemiştim,  resimleyip yazmayı yetiştiremedim.Ancak şimdi verebiliyorum.Kestaneli pilav tarifi ve malzemeler;
                             2 su bardağı baldo pirinç
                             1\2 kg. kestane
                             1 adet kemikli tavuk göğsü
                             1 çay bardağı sıvı yağ
                             1  kaşık tereyağ
                             1 tatlı kaşığı tuz
                             1  "        "     tarçın
                             1   "         "   karabiber
                             ( Tavuğun haşlama suyuna koymak için, kuru soğan, havuç ve tuz )
       Hazırlanışı ;
                            Pirinci,  üstünü kapatacak kadar ılık suya, 1 tatlı kaşığı tuz ilave ederek ıslattım.Tavuk göğsünü, soyulmuş bütün soğanı, havucu ve 1 kaşık tuzu ilave ederek haşlamaya bıraktım.Kestaneleri yıkayıp, üstlerini çizdikten sonra üstleri kapalı bir tavada pişmeye  bıraktım.Daha sonra kabuklarını soydum.Tavuk göğsünü küçük küçük parçaladım.Pirinci süzdüm.Tencerede sıvıyağ ve tereyağında pirinci ve tuzu ekleyip, birkaç dakika kavurdum.Tavuk etlerini, baharatları ilave ettim.Ayıklanmış kestaneyi ve sıcak tavuk suyunu da ilave ederek kısık ateşte pişirdim.
                              Afiyet Olsun : )






 

0 yorum: