KARADENİZ YEMEKLERİ,

KARALAHANA

Ocak 25, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                            Karadeniz  'de karalahana, yaz kış tüketilen bir sebze.Bölgenin temel besin maddesi.Üzerine kar yağdığında daha lezzetli olduğu söylenir.Mısır unu veya yarması ile çorbası, sarması yapılır.Turşusu, pirinçlisi yapılır.Mısır ile karalahana birbirine çok da yakışır.Benim, hatırladığım en eski tarif;  babaannemin karalahana, mısırın iri kırılmış hali kepir, barbunya fasulye ile yaptığı çorbasıdır.Bugün karalahanayı kıymalı pişirdim.İşte tarifi ;
                            Malzemeler ;
                                                1/2  kg. karalahana ( 1 bağ )
                                                200 gr. kıyma
                                                1 adet havuç
                                                1    "    patates
                                                1    "    kuru soğan
                                                2 yemek kaşığı pirinç
                                                1  kahve fincanı sıvıyağ
                                                1  çorba kaşığı biber salçası
                                                1  tatlı kaşığı tuz
                                                pul biber      ( arzu ederseniz tereyağ ile üzerine gezdirebilirsiniz. )
                              Hazırlanışı  ;
                                                  Karalahanayı,  sirkeli suda yıkadıktan sonra ince ince doğradım.Üzerine bir miktar tuz serperek ovarsanız ve suyunu sıkarak tencereye alırsanız acı suyu gider.Ama bu işlemi ben yapmıyorum.Kendine has tadını seviyorum.Tencerede, sıvıyağ ile kıymayı kavurdum.Doğranmış soğanı ilave ettim.Rendelenmiş havuç ve patatesi ilave ettim.İnce kesilmiş karalahanayı ve tuzu ilave ettim.Tencerede rengi dönene kadar karıştırdım.Yıkanmış pirinçleri ve sıcak suyu ilave ederek, yaklaşık 40 dakika kısık ateşte pişirdim.Dilerseniz üzerine eritilmiş tereyağ ve pulbiber ile servis edebilirsiniz.




                                          






Afiyet  Olsun   : )

0 yorum: