ÇORBALAR,

ERZİNCAN ÇORBASI

Ocak 13, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                           Mevsim kış, havalar da soğuk olunca, çorba tarifine devam. Erzincan çorbası adıyla öğrendiğim, tek başına karın doyurucu bir çorba tarifi veriyorum.
                          Malzemeler ;
                                            200 gr. dana kıyma
                                            1 kase erişte
                                            1 su bardağı  yeşil mercimek
                                            1 adet  kuru soğan
                                             sıvıyağ
                                             et suyu
                                             yoğurt
                                             karabiber
                                             tuz
                                             toz kırmızı biber
                                             nane
                            Hazırlanışı ;
                                             Yeşil mercimeği yıkayıp, haşladım.Kıymayı, 1çay kaşığı tuz, 1 çay kaşığı karabiber ile karıştırıp, yoğurdum.Küçük köfteler hazırladım.Tencereye sıvıyağı ve ince doğranmış soğanları ilave ederek kavurdum.Salçayı ekledim.Et suyunu ve sıcak suyu ilave ettim.Kaynayan suya, köfteleri  ilave ettim.Erişteleri,  haşlanmış mercimekleri ve  tuzu  ilave ettim.Çorba piştikten sonra üzerine yoğurt ilave ederek servis yaptım.
                                            Afiyet  Olsun : )






0 yorum: