ANAYEMEKLER,

PAZI SARMASI

Aralık 13, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                      Pazı,  sarması, kavurması ve salatası yapılarak tüketilen bir sebze.Annem, pazıyı kavurarak, el açması börek için harç olarak kullanırdı.Ortaya çok da lezzetli bir börek çıkardı.Ben bugün pazının sarmasını yaptım.Aynı şekilde, karalahanayı da sarabilirsiniz.Pazı sarması için ;
                      Malzemeler ;
  •  1 bağ pazı
  •  200 gr. kadar kıyma
  •  1 çay bardağı pirinç
  •  1 adet orta boy soğan
  •   maydanoz
  •  1,5 tatlı kaşığı tuz
  •   karabiber
  •  1 tatlı kaşığı  biber salçası
  •   üstüne sos için, 1 tatlı kaşığı salça, 1 tatlı kaşığı acı biber salçası, 1 diş sarımsak,   1 çay bardağı sıvıyağ
                      Hazırlanışı ;
  •    Tencere de kaynattığım sıcak su da, pazıları 1 dakika haşlayıp, soğuk su dolu kaba attım.
  •    Sularının süzülmesi için süzgece aldım.
  •    İç harcı için, pirinci yıkadım.
  •    Kıyma, doğranmış soğan, pirinç, kıyılmış maydanoz, tuz, biber, salça ve 1 kahve fincanı su ile bir harç hazırladım.
  •    Saplarını ve ortadaki kalın kısımları bıçak ile ayırdığım pazıları hazırladım.
  •    Harcını koyarak yaprakları sardım.
  •    Tencereye dizdiğim sarmaların üzerine, 2 su bardağı sıcak su ile sosunu döktüm.
  •    Dağılmaması için bir tabak kapatarak kısık ateşte 45 dakika kadar pişirdim.
                                      




                                                            Afiyet  Olsun : )                                                    
           

0 yorum: