ANAYEMEKLER,

KARNIYARIK

Kasım 09, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                    Patlıcan karnıyarık için ;
                    Malzemeler ;
  •   1 kg. küçük boy patlıcan
  •   300 gr. kıyma
  •   1 adet kuru soğan
  •   1 adet  domates
  •   2-3 adet sivri biber
  •   maydanoz
  •   2 diş sarımsak
  •   sıvıyağ
  •   tuz
  •   karabiber
  •  1 tatlı kaşığı salça
                     Hazırlanışı  ;
  •    Patlıcanları alacalı soyarak, tuzlu suya beklettim.
  •   Tavada kızartmak yerine fırında kızarttım.2 kaşık kadar sıvıyağ ile 1 tatlı kaşığı tuzu karıştırıp, patlıcanların her tarafına sürdüm.Tepside 200 derece de fırına verdim.Bir kez çevirerek, her tarafının kızarmasını sağladım.Bu şekilde pişirerek çok daha hafif bir yemek elde edeceksiniz.
  •   Kıymayı ve doğradığım soğanı birlikte kavurdum.
  •  İnce kıyılmış sarımsak, biber ve maydanoz ilave ettim.
  •  Tuz ve karabiber ekledim.
  •  Fırından çıkardığım patlıcanların arasına harcı doldurdum.
  •  Üzerine, rendelenmiş domates  ekledim.
  •  Salça, sıvıyağ ve sıcak suyla bir sos yaparak, üzerine gezdirdim.
  •  Fırında 10-15 dakika kadar pişirerek servis yaptım.
                                        



 
 
Afiyet  Olsun  : )

0 yorum: