ANAYEMEKLER,

KABAK DOLMASI

Kasım 01, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                       Anne yemeği, dışarı da asla o tadı bulamıyacağım, ev yemeği.Yanında ona eşlik eden yoğurtla birlikte.İşte tarifi ;
                    Malzemeler ;
  •   5-6 adet kabak ( yaklaşık 1 kg.)
  •   200 gr. dana kıyma
  •   1  adet kuru soğan
  •   1 çay bardağı pirinç
  •   1 çorba kaşığı salça
  •    maydanoz
  •   2 tatlı kaşığı tuz
  •    karabiber
  •   1 adet domates
  •   Üzerine sosu için,  1/2 çay bardağı sıvıyağ
  •   1 çorba kaşığı  salça
  •  1, 5 su bardağı sıcak su
                      Hazırlanışı ;
  •  Kabakların dışını temizledim.İçlerini oydum.
  •  Diğer tarafta, kuru soğanı ince ince doğradım.
  •  Maydanozları doğradım.
  •  Pirinci yıkadım.
  •  Tüm bu malzemeyi, tuz, nane, karabiber, 1 kaşık yağ ve su ilave ederek yoğurdum.
  •  Kabakların  içlerine, bu malzemeyi doldurdum.
  •  Domateslerden kapak yaptım.
  •  Ayrı bir kasede,  yağı, salçayı ve suyu karıştırdım.
  •  Bu karışımı kabakların üzerine döktüm.
  •  Önce harlı daha sonrada kısık ateşte 20 dakika pişirdim.
  • Yanında yoğurtla servis yaptım.
                                         





Afiyet   Olsun  : )

0 yorum: