NEW

ISPANAKLI TART

Kasım 10, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

              Bu tarifden, 6 adet  küçük tart çıkıyor.Büyük tart kalıbında yaparsanız malzemeleri çoğalta bilirsiniz.Ispanaklı tart için ;
              Malzemeler ;
  •   1 su bardağı un
  •   75 gr. tereyağı
  •   1 tatlı kaşığı tuz
  •   4  yemek kaşığı soğuk su
  •   İç harcı  için ; 300 gr. kadar ıspanak
                                  1 adet kuru soğan
                                  tuz
                                  karabiber
                                  sıvıyağ
                                  1/2 paket krema
                                  1 yumurta
             Hazırlanışı ;
  •  Un, tuz, küçük küçük kesilmiş tereyağı ve soğuk su ile bir hamur yoğurdum.
  •  Buzdolabında dinlenmeye bıraktım.
  •  Ispanakları, doğradım.
  •  Kuru soğanı, ince ince doğradım.
  •  Sıvıyağda soğanları kavurdum.Ispanakları ekledim.
  •  Tuz ve karabiber ekledim.Ispanakları, biraz çevirdikten sonra ocaktan aldım.
  •   Hamurumu,  merdane ile 1 cm kalınlığında açtım.
  •  Tart kalıplarına göre kestim.Yağladığım kalıplara yerleştirdim.
  •   Tabanlarına, çatal yardımıyla delikler açtım.Küçük kestiğim yağlı kağıt, üzerinede kabarmaması için nohut koyup, 150 derece fırında 10-15 dakika pişirdim.
  •   Kavurduğum ıspanağı, tart hamurunun ortalarına yerleştirdim.Yumurtayı çırptım.Krema ekledim ve üzerine döktüm.Pişmesi için tekrar fırına verdim.
                                





 
 
 
 
Afiyet  Olsun  : )
 

0 yorum: