ANAYEMEKLER,

BEĞENDİLİ PİLİÇ ŞİŞ

Aralık 03, 2013 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                           Beğendili piliç şiş için;
                           Malzemeler ;
  •     1/2 kg. tavuk göğüs
  •     marine için ; 1 çorba kaşığı süt
  •     1 kahve fincanı sıvıyağ
  •     kekik
  •     kırmızı pul biber
  •     kimyon
  •    1 adet kuru soğanın suyu
  •    beğendi için ; 3  adet patlıcan
  •    200 ml. süt
  •    40 gr. tereyağı
  •    2 yemek kaşığı un
  •    kaşar peyniri rendesi

                             Hazırlanışı ;
  •   Tavukları , kuşbaşı halinde küçük küçük doğradım.
  •   Yağ, süt, soğan suyu ,kekik , pul biber ve kimyon ile marine ettim .
  •   En az bir saat buzdolabında beklettim.
  •   Şişlere dizdim.Fırın poşetinde, yaklaşık 20 dakika 200 derece fırında pişirdim.
  •   Patlıcanları közledim..Bu defa fırında yağlı kağıt üzerinde közledim. ( Aslında buna artık közlemek denmez.)
  •   Patlıcanlar olduktan sonra, kabuklarını soydum.İnce ince kıydım.
  •   Bir tavada yağ ve unu kısık ateşte karıştırdım ve kavurdum.Yavaş yavaş süt ilave ederek, karıştırmaya devam ettim.Kıvam almasına yakın tuz ilave ettim.
  •   Ocaktan aldım ve kaşar rendesi ilave ettim.
  •   Patlıcanları bu karışımla karıştırdım.
  •   Tabaklara önce beğendiyi üzerine de şişleri dizerek, servis yaptım.
                                       





 
 
Afiyet   Olsun   :  )

0 yorum: