NEW,

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE

Ekim 11, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                Pazardan aldığım, çok taze ayşe kadın fasulyeleri,  zeytinyağlı olarak pişirdim.İşte tarifi ;
Malzemeler
                     1 kg. taze fasulye
                     1 adet iri kuru soğan
                     1 adet  domates
                     1 tatlı kaşığı domates salçası
                     1  tatlı kaşığı şeker
                     1,5 tatlı kaşığı tuz
                     1/2 çay bardağı zeytinyağ
Hazırlanışı ;
                      Fasulyeleri, yıkayıp ayıkladım.Önce boyuna, sonra da enine kestim.Tencereye zeytinyağı ve doğranmış soğanı ekledim.Kabuğu soyulmuş ve doğranmış domatesleri de ekleyerek  karıştırdım.Fasulyeleri ilave ettim.Tuz ve şeker ektim.Çok kısık ateşte, kapağını kapatarak, pişmeye bıraktım.Kısık ateşte karıştırmadan pişirmek, hem renginin koyulaşmaması hem de lezzeti açısından önemli.Suyunu tamamen çekene kadar tahminen 15-20 dakika pişti.Domates salçasını, 1 bardak sıcak  suyla karıştırarak tencereye ilave ettim.Yaklaşık 15 dakika çok kısık ateşte pişirdim.


                          Afiyet Olsun : )










0 yorum: