BÖREKLER,

ÜÇGEN BÖREK

Ekim 15, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                      Hazırlayıp, buzdolabının derin dondurucu bölümünde saklayabileceğimiz bir börek tarifi ;

                      Malzemeler ;
  •   3 adet yufka
  •   1 çay bardağı sıvıyağ
  •   1 çay bardağı su
  •    üzerine sürmek için yumurta sarısı
  •    susam
  •    İç harcı için ;    200 gr. kıyma
  •   1 adet kuru soğan
  •   2-3 adet sivri biber
  •   1 tatlı kaşığı salça
  •    tuz
                        Hazırlanışı ;
  •   Kıymayı ve doğranmış soğanı, çok az yağda kavurdum.
  •   İnce kıyılmış sivri biberleri, tuzu ve salçayı ilave ettim.
  •   Hazırladığım bu harcı soğumaya bıraktım.
  •   Yufkaları 10 cm.lik uzunlamasına parçalara ayırdım.
  •   1 çay bardağı su ile sıvıyağı karıştırdım.
  •   Şerit yufkaları  bu karışımla ıslattım.
  •   Yufkanın uç kısmına bir parça harç koyarak muska şeklinde sardım.
  •    Börekleri en az bir gece buzdolabının dondurucu kısmında beklettim. Pişireceğim zaman üzerine yumurta sarısı susam ekleyerek fırına verdim.





                                                                     Afiyet Olsun : )

0 yorum: