BÖREKLER,

TAVUKLU BÖREK

Ekim 02, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                     Tavuklu yufka böreği için,
                     Malzemeler;
  •   3  adet  yufka
  •   1 adet kemikli tavuk göğsü 
  •   orta boy soğan
  •   1 adet  havuç
  •   1/2 su bardağı sıvı yağ
  •    kimyon 
  •    karabiber
  •    tuz
  •    üzerine serpmek için susam

                        Hazırlanışı;
  •     Tavuk göğsünü,  havuç ve soğanla birlikte, bir tatlı kaşığı tuz ilavesiyle,  3 bardak su koyup haşladım.
  •    Piştikten sonra etleri didikleyip havucu çatalla ezdim.
  •    Kimyon ve karabiber ilave ettim. İstenirse bir miktar ceviz de ilave edilebilir.
  •    3 yufkayı aralarına yağ gezdirerek üst üste dizdim.
  •    Fırın tepsisine sığması için katlayarak 200-230 derece sıcaklıkta üstü pembeleşinceye kadar  fırınladım.
  •    Fırından çıkan yufkaların üstüne haşlama suyunu dökerek yufkayı açtım.
  •    Hazırladığım iç harcı yufkaların arasına koyarak kalın bir rulo yaptım.
  •    Üstüne susam serpip 15 dakika daha pişirdim.
                                    





                                                                      Afiyet  Olsun : )

0 yorum: