BÖREKLER,

SODALI BÖREK

Ekim 05, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                  Kolay ,yapması ve pişirmesi gerçekten çok pratik bir börek tarifi vereceğim.Sodalı börek için,
                  Malzemeler ;
  •    3 adet hazır yufka
  •    1 şişe sade soda
  •    1 çay bardağı sıvıyağ
  •    1  yumurta
  •    Üzerine serpmek için susam
  •    İç harcı için ;     250 gr. dana kıyma
  •    1 adet kuru soğan
  •     isteğe göre sivri biber
  •    1/2 çay bardağı sıvı yağ
  •     karabiber
                         Hazırlanışı
  •   Sıvı yağı , kıymayı , ince doğranmış sivri biberi ve soğanı tavada kavurdum.
  •   Tuz ve karabiber ilave ettim. 
  •   Yufkalardan  bir tanesini tepsiye tamamen açarak yaydım.
  •   Kalan iki tanesini, elimle iri parçalara ayırdım. 
  •   Tepsiye aralarına kaşıkla yağ gezdirerek yerleştirdim.
  •   Arasına harcını yaydım. 
  •   Kalan yufkaları da aynı şekilde.
  •   Son olarak, tepsiden taşan yufkanın kenarlarını kapatıp üzerine çırpılmış yumurtayı sürdüm.
  •   Bıçakla dilimlere ayırıp ,sodayı döktüm.
  •   Susam serptim.
  •   230 derece fırında pişirdim.




Afiyet  Olsun  : )
 

0 yorum: