ekmek,

PİTA EKMEĞİ

Ekim 07, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                          Pita ekmeği  yazdım, fakat  kelime anlamı olarak  pita  = ekmek demekmiş.Sanırım boşnak kökenli bir kelime .İçi boş küçük ekmekler.İşte benim yaptığım şekli ile tarifi ;
                         Malzemeler ; 
  •    2  su bardağı  un
  •    1 su bardağı  süt
  •    1/2  su bardağı  su
  •    maya
  •    tuz
  •    1 tatlı kaşığı şeker
  •    üzerine sürmek için 2 kaşık süt

           
                           Hazırlanışı ;
  •   Unu  ve  tuzu   çukur bir kapta karıştırdım.
  •   Ortasını açarak ( 1/2 paketi yeterli ) mayayı ve toz şekeri ilave ettim.
  •   Ocakta ılıklaştırdığım sütü ve suyu döktüm.
  •   Yoğurarak hamur haline getirdim.
  •   Bu aşamada gerekirse azar azar un ilave edilebilir. Yumuşak bir hamur olması gerekir.
  •   Kabın üzeri örtülerek en az yarım saat mayalanmaya bıraktım..
  •   Bu süre sonunda tekrar yoğurdum.
  •    Merdane ile çok inceltmeden açtım.
  •   Düzgün yuvarlaklar elde etmek için bir kase yada bardak yardımıyla kestim.
  •   Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizdim .
  •   20 dakika kadar böyle beklettim.
  •   Üzerine fırça yardımı ile süt sürdüm.
  •   170 -180 derece arası fırında pişirdim.
  •   Üzeri hafif pembeleşmeye başladığında fırından aldım.
                                                                                        
 
 
 
 
 
 
 
Afiyet   Olsun  : )
 
 

0 yorum: