BÖREKLER,

PATATESLİ BÖREK

Ekim 07, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                      Benim çok  sık yaptığım bir börek tarifi vereceğim.Mayalı hamurdan yapılıyor.Tarif patatesli kıymalı.Ama patlıcanlıda çok güzel olduğunu belirteyim.Mayalı hamurdan börek için,
  
                       Malzemeler ;
  •   2 su bardağı  un
  •   1 paket maya
  •   200 ml. süt
  •   1 su bardağı su
  •   1,5 tatlı kaşığı tuz
  •   1  tatlı kaşığı şeker
  •   1 yumurta
  •   1 su bardağı sıvı yağ
  •   İç harcı için ;    3 patates
  •   200 gr. kıyma
  •   1 kırmızı biber
  •   3 yeşil biber
  •   1,5 tatlı kaşığı tuz
  •    maydanoz
  •    nane
                            Hazırlanışı ;
  •   Derin bir kapta un  ve  tuzu karıştırdım.
  •   Ortasını açarak şekeri ,mayayı, ısıttığım sütü ve suyu döktüm.
  •   Yumuşak bir hamur haline getirene kadar yoğurdum.
  •   Bu aşamada gerekirse un ilave edilebilir.Üzerini örterek yarım saat mayalanmaya bıraktım.
  •   Diğer tarafta içi için, sıvıyağda kıymayı ve soğanı kavurdum.
  •   Üzerine rendelenmiş patatesleri ilave edip kısık ateşte pişirdim.
  •   Rondoda çektiğim yada çok ince kıyılmış kırmızı ve yeşil biberleri, maydanoz,  naneyi ilave edip ocağı kapattım.
  •   Mayalanmış hamuru yoğurup, ceviz büyüklüğünde, küçük yuvarlaklar haline getirdim.
  •   Bunları tabak büyüklüğünde açıp, aralarını yağlayarak  bir kenara koyuyorum.
  •   Tüm hamuru açıp bitirdikten sonra ilk açtığım hamurdan başlayarak, kenarına harcını koyarak, yuvarlayarak, böreklerimi hazırladım.
  •   200 derece fırına verdim.
  •    Kabarmaya başlayınca çıkarıp,üzerine çırpılmış yumurta sürdüğüm börekleri tam kızarana kadar tekrar fırına veriyorum.





                  

                                                                 Afiyet Olsun : )


0 yorum: