BÖREKLER,

MEKİK BÖREĞİ

Ekim 22, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                            Bayram öncesi güzel bir börek tarifi  paylaşıyorum.Mekik böreği için,
                            Malzemeler ;
  •    2 yumurta sarısı
  •    1 çay bardağı ılık su
  •    1 "         "        sıvı yağ
  •    1   "       "        yoğurt
  •    1, 5 tatlı kaşığı tuz
  •    alabildiğine un
  •    kabartma tozu
  •    arasına sürmek için 150-200 gr. eritilmiş margarin
  •    İç harcı için;         200 gr. kıyma
  •   1 adet kuru soğan
  •   1  "      kırmızı biber
  •    maydanoz
  •   1 tatlı kaşığı tuz
  •    karabiber
                                    Hazırlanışı ;
  •   Genişce bir kaba,  1,5 su bardağı un koydum.Ortasını açarak, tüm malzemeleri  ilave ettim.Yumuşakça bir hamur olana kadar un ilave ederek yoğurdum.
  •   İç harcı için, kıymayı ve soğanı kavurdum.İnce kıyılmış maydanoz ve biberi ilave ettim.En son karabiber ve tuz ilave ettim.
  •   Hamuru 4 parçaya böldüm.
  •   Büyük yufkalar halinde açtım.
  •   Aralarına, erittiğim margarini sürdüm.
  •   En son parçayı da açtıktan sonra bir kenarından başlıyarak sıkı bir rulo halinde sardım. (Uzun bir rulo elde ettik.Tepsiye sığmaları için 2-3 parçaya ayırabilirsiniz.) Birsüre  buzdolabına kaldırdım.
  •   Hamuru çıkardıktan sonra birer cm.lik parçalara ayırdım.
  •   Bu yuvarlak parçaları elimle açıp, iç harçtan bir miktar koyarak, kapattım.
  •   Kapattığım kısımlar alta gelecek şekilde tepsiye dizdim.
  •   200 derece fırında üzerine yumurta sarısı sürerek pişirdim.
                           


Afiyet  Olsun : )

0 yorum: