NEW,

KISIR

Ekim 02, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar


                      Kısır yapmasını bilmeyen yoktur herhalde.  Ben bu tarifi  bildiğim ve yaptığım şekliyle tarif ediyorum. Daha çok da mutfağa yeni girenler için,
 Malzemeler;
  •  1,5 su bardağı kısırlık bulgur
  •  1 kaşık  biber ve domates salçası  
  •  1 kahve fincanı zeytinyağ
  •   tuz
  •   kimyon
  •   karabiber 
  •   pul biber
  •   nane 
  •   taze soğan
  •   maydanoz
  •   dere otu
  •   taze nane
  •  1 ,5 çorba kaşığı  nar ekşisi
  •  1 limon suyu                                 

Hazırlanışı ;                                                 
  •    Kısırlık bulguru, üstünü kapatacak kadar sıcak suyla, üstüne tuz ekleyerek ıslattım.
  •    Kabın üstünü bulgurun şişmesi için kapattım.
  •    Bir küçük tavada zeytinyağını döküp soğanı kavurdum.
  •    Salçayı da ilave ettim.
  •    Kavrulduktan sonra soğuması için ateşten aldım.
  •    Şişen bulgura bu karışımı ekleyip yoğurdum.
  •    1 limon suyu, nar ekşisi ve baharatları ve ince kıyılmış yeşillikleri de ilave ederek son kez karıştırdım.
  •    Servis kabına alıp domates ve salatalıklarla süsledim.
                                  


       Dip not;  Ben  kısırı yaparken Muğla Belen'den aldığım ev yapımı nar ekşisini kullandım. 
Oldukça lezzetliydi, yapan hanımın eline sağlık :)                                
          

 





                                                            Afiyet  Olsun  : )

0 yorum: