ANAYEMEKLER,

BEŞAMEL SOSLU TAVUK

Ekim 05, 2012 mavibeyazyemekler 0 Yorumlar

                          Sebzeli, beşamel soslu ve çok lezzetli bir tavuk yemeği;



                            Malzemeler ;
  •     1/2 kg kuşbaşı doğranmış tavuk
  •     2 adet havuç
  •     2 orta boy patates
  •     1 adet kuru soğan
  •     sıvı yağ
  •     kimyon
  •     karabiber
  •     tuz
  •    1 çorba kaşığı galeta unu
  •    Beşamel sos için ;
                                   2 çorba kaşığı un
                                   1,5 bardak süt
                                   1/2 çay bardağı sıvı yağ
                                   Tuz


                                  Hazırlanışı ;
  •   Tencerede, sıvı yağla kuşbaşı tavukları  1 kaşık da tuz ilavesiyle soteledim.
  •   Sırasıyla, küp küp doğranmış soğanı, havucu ve patatesi ilave ederek,sürekli karştırarak sotelemeye devam ettim.
  •    Karabiber ve kimyonu ilave ettim.
  •    Bunlar piştikten sonra ısıya dayanıklı bir kaba aldım.
  •    Beşamel sos için, bir tavaya sıvı yağ  (çok kızmadan) un ilave edip sürekli karştırarak  pişirmeye devam ettim.
  •    Azar azar sütü ilave ederken karıştırdım.
  •    1/2 çay kaşığı tuz ilave ediyorum ve ocaktan aldım.( Sürekli karıştırmak kıvamı için önemli )
  •    Bu karışımı fırın kabına aldığım tavukların üzerini kaplayacak şekilde döktüm.
  •    Üzerine biraz galeta unu serpiştirdim.
  •    230 derecede üzeri kızaracak kadar fırınlayıp servis ettim.
                                




 
 
 

 
 
 
Afiyet  Olsun  :   )
         

0 yorum: